Cape Town
Hiába döntöttünk a Scoring Gate és a rövidebb út mellett, nem sikerült jó helyezést elérni a második versenyszakaszon. Neptun nem volt velünk (hiába adtam neki a söradagomból az első kortyot), ugyan jó részt jó szelünk volt, de nem a vágyott és előrejelzett irányból, szembeszélben vitorláztuk végig a teljes szakaszt.
Bár sikerült tartanunk az idő nagyrészében a tervezett 10-11 csomós sebességet, mindez a 10. helyezéshez volt elég. Ezen az sem tudott rontani, hogy az utolsó napot szinte teles szélcsendben reggel 7 órától közel éjfélig cape Towntól 13 mérföldre szenvedtük végig, tehetetlenül nézve a 0:00 mérföld/óra sebességet.
Itteni idő szerint nem sokkal éjfél előtt értünk be, a már korábban beérkezettek hangos biztatását még kint a vízen halottuk – egészen elképesztő, hogy tudunk egymásnak szurkolni, noha versenytársak vagyunk. Talán nem járok messze az igazságtól, ha azt mondom, hogy a versenyeredmény ebben az egész kalandban tényleg másodlagos. Jóízű a győzelem, de ha nem, hát nem, akkor is jó.
Fél egyre túl vagyunk a beléptetési ceremónián, a határőr kitelepült a kikötőbe, kizárólag miattunk. Elég hihetetlen, de így volt.
Barátoknál lakom, akik reggel óta merednek a képernyőre, hogy valahogy kitalálják, mikorra jöjjenek értem, üzenni ugyanis nem tudok. Nem működik a telefonom, email lehetetlen – végül egyik társam telefonjáról sikerül elérnem őket – nem baj a késői óra, mondják, kijönnek értem. Fantasztikus hallani, hogy hamarosan igazi ágyban alhatom, egy kiadós zuhany után, amibe 10 napja nem volt részem.
Hétfőn reggel 9-kor nagytakarítás kezdődik. A hajó a két hét után hihetetlenül koszos, 20 ember azon a kicsi helyen elég jó eredményt tud produkálni ebben az értelemben. Darabokra szedjük a fedélzet alatti teret és a legeldugodtabb zugot is próbáljuk vízsugárral átmosni, majd fertőtleníteni. A késő délutáni eredmény elég meggyőző, hulla vagyok, 8-ra érek haza.
Kedd szabad, szerda karbantartás egész nap: én fényvisszaverő fóliákat ragasztok a legkülönbözőbb helyekre. Ezeket egy hosszú szalagról szabom le, mire nyolcvanegynéhány darabot kerekre vágott csúcsokkal elgyártok, addigra 3 óra van. A szkipper valahogy rámbízott még Gosportban egy hasonló munkát, azóta mindet én csinálom. Nem panasz – de időtrabló.
Este díjátadó és fogadás, amit egy borászat ad. Erről és Cape Townról legközelebb.