Szingapur - Qingdao szakasz
Szingapur – Qingdao közötti szakasz. Észak-Észak-Keleti, az előrejelzés szerint 20-45 csomós erősségű, végig széllel szembeni vitorlázásra készültünk…
Csakhogy…másfél napnyi nem könnyű viszonyok közötti vitorlázást követően nagy csattanással elszakadt az árbóc felső végét a hajóorrhoz támasztó, mintegy 25 mm vastag acélsodrony. Ennek az a következménye, hogy a legnagyobb orrvitorlákat nem tudjuk használni és az árbóc is instabil.
Azonnal nyilvánvaló volt, hogy a versenyt ezen a szakaszon fel kell adnunk. És persze át kell gondolnunk, hogy milyen útvonalon érünk Qingdaoba, mivel többször kell majd tankolnunk.
A szkipper most is a helyzet magaslatán, mint mindig. Készen van a tervünk, ami itt a kalózveszély miatt nem publikus, annyit lehet mondani, hogy kb. a tervezett időben érünk Qingdaoba, március 10.-e körül.
Azt első megálló, Kota Kinabalu Borneo szigetén nagyon paradicsomgyanús (micsoda név!) – egyenlőre próbáljuk összegyűjteni a szükséges mennyiségű dízelt – addig is a tétlen matrózok vettek egy hideg zuhanyt, istenien megebédeltek, majd berendezték irodáikat a tengerparton és lázas facebookozásba kezdtek.
Szóval soha rosszabb életet – kicsit sajnálom a vitorlázást. De mivel lesz még lehetőségem bőven, annyira nem. Plusz: a társaim egyszer már jártak erre, amikor Szingapurba jöttek – a kedvemért visszajöttek ide :)