8 általános tévhit az életbiztosításokkal kapcsolatban
Mielőtt valamilyen biztosítást kötnénk, általában feltérképezzük, mit kínálnak a társaságok, és próbálunk minden információt begyűjteni, amit csak tudunk. Ilyenkor óhatatlanul előtérbe kerülnek a félreértések és tévhitek, főleg, ha személyes véleményekre is alapozunk. Ezek sokszor félrevezetőek, nem tudhatjuk, hogy mekkora a valóságtartalma és azt sem, hogy mennyire relevánsak. (x)
Nyolc pontban összegyűjtöttük, mik a legjellemzőbb tévhitek erről a területről.
1. Időszakos vagy határozatlan idejű?
A biztosítások, így az életbiztosítás is kétfélék lehetnek, határozott időintervallumúak vagy élethosszig tartóak. Ez azért jó, mert mindenki az egyéni preferenciái alapján választhat közülük.
2. Bizonyos korban már nem lehet életbiztosítást kötni
A biztosító társaságok vállalják a kockázatot. Ugyanakkor az életbiztosítást tényleg korhoz kötik a legtöbb helyen – viszont erre nincs egy egységesen meghatározott szám. Egyes szolgáltatók, 75 éves kor fölött már nem vállalnak ügyfelet, mások, mint például a 4Life Direct biztosításközvetítő, 85 éves korig kínálnak biztosításokat.
3. A havidíj fix, vagy tovább nőhet?
Nem minden biztosító társaság dolgozik fix havidíjjal, így mindenképp érdemes ennek mélyebben utánanézni szerződéskötés előtt. A 4Life Direct által kínáltnál például garantáltan nem változik az összeg, függetlenül attól, hogy milyen hosszan tartja fenn a biztosítást.
4. Csak saját magamat védhetem az életbiztosítással
A biztosítási piac számos szereplője kínál olyan családbarát biztosítási formát, mellyel nem csak magunkat, de házas- vagy élettársunkat is biztosíthatjuk.
5. Pontosan tisztában kell lennie aktuális egészségügyi állapotával
Több társaság is feltételnek szabja az egészségügyi állapotfelmérést, a személyes adatokról pedig részletesen kikérdezik az ügyfelet kérdőív formájában. Ugyanakkor nem minden társaság követi ezt a sablont, a 4Life Direct-nél például nem elvárás az egészségügyi állapotfelmérés és az orvosi vizsgálat.
6. A biztosítás megkötéséhez egy biztosítási ügynökkel történő személyes találkozás szükséges
Régebben valóban ez volt a gyakorlat, de manapság több társaság igyekszik megkönnyíteni ügyfeleik dolgát és egyszerűsíteni a folyamatot.
7. Azonnal dönteni kell
Bármilyen biztosítás, de főleg egy életbiztosítás kötése nem lehet elhamarkodott döntés. Évek alatt formálódhat a döntés, melyet hosszas utánajárás előz meg, és még ilyenkor is előfordulhat, hogy bizonytalanságot érzünk a választás helyességét illetően. A legjobb biztosító társaságok jól tudják ezt, pontosan megértik leendő ügyfeleik aggályait, ezért a biztosítás megkötése után is hagynak 30 napot a döntés megváltoztatására.
8. A rengeteg ajánlat miatt szinte lehetetlen dönteni
Tény, hogy számos társaság kínál több különböző ajánlatot, ugyanakkor a széles választékból mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb megoldást. Kereséskor érdemes azokra az ajánlatokra összepontosítani, ahol az ajánlat mellett szerepelnek személyes vélemények is, azoktól, akik már igénybe vették a szolgáltatást.
(WEBBeteg)