Nem tesz jót a fiúknak a koedukált iskola
Jobban tennék, ha nem járnának a lányokkal egy osztályba a brit alsós fiúk, derült ki a bristoli egyetem kutatóinak felméréséből.
Mint az Observer című brit vasárnapi lap megtudta, a fiúk eredményei angolból például lényegesen jobbak, ha csak kevés lány van az osztályukban. A bristoli tudósok az összes brit iskolából gyűjtöttek adatokat felmérésükhöz, melyből kiderült, hogy a fiúk tanulmányi átlaga a lányok számának növekedésével fordítottan arányos.
A kutatást vezető Steven Proud szerint hasznos lenne, ha a fiúk egynemű osztályokban tanulhatnának. A tudós azzal érvel, hogy mivel a lányok általában jobbak például angolból, gyorsabban válaszolják meg a kérdéseket és magabiztosabbak az órákon, míg a fiúk "elbújnak a hátuk mögött".
A brit iskolaigazgatók szövetségének elnöke, Mick Brookes egyetért a tanulmány következtetéseivel, bár szerinte inkább az angol (irodalom) esetleges női egyoldalúságát kellene helyes mederbe terelni.
A szülők eközben arra szólítanak fel, hogy a tanárok kapjanak megfelelő kiképzést, hogyan kell bánniuk a túlnyomó többségükben egynemű osztályokkal.
Alan Smithers, a Buckingham-i egyetem professzora szerint csak 15 százalékban függ a teljesítmény az olyan tényezőktől, mint az osztályok nemi összetétele, a többi általában képességen és az otthoni háttéren is múlik.
(FH)