Nem tesz jót a fiúknak a koedukált iskola

Független Hírügynökség
megjelent:

Jobban tennék, ha nem járnának a lányokkal egy osztályba a brit alsós fiúk, derült ki a bristoli egyetem kutatóinak felméréséből.

Mint az Observer című brit vasárnapi lap megtudta, a fiúk eredményei angolból például lényegesen jobbak, ha csak kevés lány van az osztályukban. A bristoli tudósok az összes brit iskolából gyűjtöttek adatokat felmérésükhöz, melyből kiderült, hogy a fiúk tanulmányi átlaga a lányok számának növekedésével fordítottan arányos.

A kutatást vezető Steven Proud szerint hasznos lenne, ha a fiúk egynemű osztályokban tanulhatnának. A tudós azzal érvel, hogy mivel a lányok általában jobbak például angolból, gyorsabban válaszolják meg a kérdéseket és magabiztosabbak az órákon, míg a fiúk "elbújnak a hátuk mögött".

A brit iskolaigazgatók szövetségének elnöke, Mick Brookes egyetért a tanulmány következtetéseivel, bár szerinte inkább az angol (irodalom) esetleges női egyoldalúságát kellene helyes mederbe terelni.

A szülők eközben arra szólítanak fel, hogy a tanárok kapjanak megfelelő kiképzést, hogyan kell bánniuk a túlnyomó többségükben egynemű osztályokkal.

Alan Smithers, a Buckingham-i egyetem professzora szerint csak 15 százalékban függ a teljesítmény az olyan tényezőktől, mint az osztályok nemi összetétele, a többi általában képességen és az otthoni háttéren is múlik.

(FH)

Cikkajánló

Oviból suliba - Felkészülés az iskolakezdésre

Máténé Áfra Viktória, klinikai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus
Iskola
Az óvodalátogatás nemcsak a képességek fejlesztésében és a szocializációs folyamatokban játszik nagy szerepet, hanem az iskolás éveket is előkészíti.

Segítség

Orvos válaszol

orvos válaszol piktogram
Dr. Vas Felícia Emese

Dr. Vas Felícia Emese

Csecsemő- és gyermekgyógyász

Orvoskereső

orvoskereső piktogram

Dr. Sófi Gyula

Gyermekpszichiáter

Budapest