Korai beiskolázás - Előnyös, vagy mégsem?
Nem előnyös a korai beiskolázás, épp ellenkezőleg: 13 százalékkal csökken annak az esélye, hogy azok a gyerekek, akik hatéves koruk előtt kezdik az iskolát, gimnáziumba kerüljenek - derítették ki német kutatók.
A korán beiskolázott gyerekek hiába számolnak és írnak már ötévesen, érzelmileg és szociálisan éretlenebbek. Németországban ez a negyedik osztályt követően gyakran oda vezet, hogy intellektuális képességeik ellenére rosszul ítélik meg őket, és szakiskolába íratják őket.
A téma cikkei |
Ennek hátrányát évekig viselik - mondta Andrea Mühlenweg, a tanulmány szerzője a Die Welt című német lap internetes kiadása szerint (www.welt.de). A vizsgálat számára tízezer, 1993 és 1998 között beiskolázott német gyermek iskolai pályafutását értékelték ki.
A rosszul megítélt gyerekek később behozzák hátrányukat, ugyanis a tizedik osztály elvégzése után általában átiratkoznak egy szakközépiskolába. Gimnáziumba azonban ritkán sikerül átjutni az eltérő tantervek vagy a második idegen nyelv hiánya miatt - közölte Mühlenweg, a mannheimi Európai Gazdaságkutatási Központ munkatársa.
Tehát az érettségiig végül eljutnak a gyerekek, arról azonban keveset tudni, hogyan hat a túl korai beiskolázás a személyiség fejlődésére - hangsúlyozta Mühlenweg. Amerikai kutatások azt sejtetik, hogy az érintetteknél gyakran jelentkezik a figyelemhiány-szindróma (ADS).
(MTI)