Az interneten is "terjed" a koronavírus járvány
Tippeljen, hány internetes oldalt olvashat el, ha angolul keres rá a koronavírus szóra (coronavirus). Valószínűleg alacsony volt a tippje, akár nagyságrendekkel.
Amennyiben a Google segítségével szeretnénk tájékozódni a koronavírussal kapcsolatos tudnivalókról, nincs egyszerű dolgunk: jelenleg (március 5-én délelőtt) 3 120 000 000 internetes oldal áll rendelkezésünkre. Egy nappal ezelőtt ez a szám "mindössze" 2 200 000 000 volt, azaz egyetlen nap alatt csaknem egymilliárd (!) koronavírusról szóló új tartalmat (cikket, videókat, stb.) indexelt a vezető kereső. Ez másodpercenként több mint 10 ezer új oldal.
(Igaz, maga a koronavírus régóta létező és ismert víruscsalád, jelenleg ennek a SARS-CoV-2 névre keresztelt új típusával állunk szemben. A Google által közzétett adatok szerint ebből a néhány hete meghatározott névből jelenleg 93 millió oldal közül választhatunk, ugyanakkor azt is tudjuk, hogy a hírek többsége nem feltétlenül a vírus hivatalos tudományos elnevezését használja, hanem egyszerűen a "koronavírus" vagy "új koronavírus" kifejezést.)
A magyar lakosság az egyik leghiggadtabb
A vezető keresőszolgáltatás arra vonatkozóan is tesz közzé adatokat, hogy az internetes keresések között mekkora egy-egy téma súlya. Nemzetközi összehasonlításban azt láthatjuk, hogy környezetünkben - érthetően - Olaszországban vezető téma a koronavírus, amit Svájc, Írország és Franciaország követ. Egy mutatóval érzékeltetve: amennyiben az olaszországi érdeklődést tekintjük 100-nak, a svájci érték 69, a franciaországi 57, a németországi pedig 49.
Ugyanez a mutató Magyarország esetében a jelenlegi adatok alapján mindössze 21. Ez nagyjából azonos a Szlovákiában és Romániában, továbbá például az Észak-Amerikában mért adatokkal. A magyaroknál is kevésbé központi téma ugyanakkor Ukrajnában vagy éppen Törökországban.
A keresések száma természetesen nem fedi le az összes tájékozódási lehetőséget, hiszen a televízióban, a híroldalakon vagy a közösségi médiában is vezető téma. A különbségek azonban rendszerint jól jelzik azt, hogy éppen milyen téma érdekli leginkább az internetezőket.
Hazánkban egyébként február 24. és 28. között volt a legmagasabb az érdeklődés, március elején már kissé visszaesett.
Amennyiben az új koronavírussal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókra és szakmai ajánlásokra kíváncsi, a WEBBetegen is tájékozódhat.
(WEBBeteg.hu)