Reklámfilmek az egészségmegőrzés jegyében
"Kifogásod lehet több, életed csak egy van!" Ezt a mondatot a közeljövőben számos televízióban lehet majd hallani. Ezek az apró reklámfilmek a több mint 200 médium összefogásából létrejött Médiaunió első kampányának elemei. Az egészségmegőrzés, valamint a megelőzés népszerűsítésére fókuszáló TCR-kampány mintegy 6 milliárd forint értékű felületen lesz látható.
A Médiaunió 2008 nyarán írta ki témapályázatát, amelyre több mint 150 téma érkezett, ebből választották ki az idei év társadalmi célú megakampányának üzenetét. Az egészségmegőrzés, megelőzés, egyéni felelősségvállalás témában készült kreatívokból szakmai zsűri választotta ki a nyertes ACG.HEY Reklámügynökséget.
A több részből álló kampányban először az önbecsapó mentalitásról lesz szó. A folytatásban az egészségtelen életmódot és az ahhoz kapcsolódó kifogásokat mutatják be ? mondta Pusztay András, a Médiaunió elnöke a kampány-nyitó sajtótájékoztatón.
Hangsúlyozta: az akcióban résztvevők nem akarják elvenni az egészségmegőrzéssel foglalkozó civil szervezetek és állami intézmények kenyerét, velük szoros összefogásban és együttműködésben bízva indítják a kampányt.
Túlzás nélkül állítható, hogy történelmi jelentőségű a konkurens tévécsatornák és kiadók önzetlen összefogása. A példátlan akció hátterében az eddigi kampányok eredménytelensége áll ? jegyezte meg a WEBBeteg kérdésére Gerendai Károly, a Sziget Kft. irányítója és a Médiaunió egyik vezetője.
A beharangozó tájékoztatón szokatlan hangvételben emlékeztettek arra, hogy Magyarországon a lakosság 30 százaléka dohányzik, és évente csaknem 28 ezren halnak meg dohányzás okozta betegségekben. Az alkohollal összefüggésben 17-18 ezren vesztik életüket egy esztendőben.
Mindemellett hazánk évek óta az első helyen áll a daganatos betegségek európai fekete statisztikáját illetően. Ezek azok a tények, amelyen lehet és kell is változtatni ? mutatott rá Pusztay András. Hozzátette: az eddigi hagyományos kampányok eredménye nem igazán volt mérhető, ezért ideje szakítani a hagyományokkal.
A direkt, tegezős, provokatív, olykor szemtelennek tűnő reklámoktól gyors eredményeket várnak. Azt remélik, sikerül tömegeket ?megmozdítani? szó szerint és átvitt értelemben egyaránt.
(WEBBeteg - Szigeti Ildikó)