Gyógyulás után…
Amikor beteg a gyermekünk – akarva, akaratlanul – több figyelmet kap. Gyógyszer, tea, simogatás, meseolvasás. Ha meggyógyul, a gyógyszerek elmaradnak, de nem marad el a figyelem, a simogatás, és fontos, hogy a meseolvasás se kerüljön háttérbe. (x)
Újra és újra érdemes a meséléssel foglalkozni
Mert jótékony hatással van a fantáziára, megalapozza, hogy később élménnyé váljon az olvasás, hat a szókincs fejlődésére, a beszéd-, és személyiségfejlődésre is.
100 kisgyermekből, akiknek naponta mesélnek, 73 válik rendszeresen olvasó felnőtté, viszont azok
közül, akiknek alkalomszerűen, vagy soha nem mesélnek, mindössze 2. Ezek a számok magukért beszélnek. Aki napi szinten átéli az olvasás élményét, igényévé válik a könyv. A rendszeres olvasással jó szövegértővé válik gyermekünk, ez pedig alapja a hatékony tanulásnak.
Hosszú távú feladat ez nekünk, szülőknek, hogy a könyv, az olvasás szeretetét ebben a digitális világban is megmutassuk gyermekeinknek.
De van egy hely, mely már régóta életünk szerves része, amely ebben a feladatban a segítségünkre van: ez pedig a könyvtár, melynek szolgáltatásait ingyenesen, vagy alacsony díjért vehetjük igénybe.
Program a tanulás támogatására
Magyarországon évente 2 millióan használjuk ezeket az intézményeket, melyekben az utóbbi időben jelentős változások zajlanak. A változás legszembetűnőbb jele, hogy a 18 év alatti fiatalok egyre nagyobb számban, most már több, mint félmillióan használják a könyvtárakat.
Közel három éve működik a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében Az én könyvtáram program a tanulás támogatására.
Különösen fontos, hogy a gyerekek és fiatalok olyan útravalót kapjanak, mely ma már nem a lexikális tudás átadását jelenti, hanem készségek és kompetenciák fejlesztését, a jövőben való boldogulás lehetőségét. A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár fogja össze azt az országos fejlesztést, mely a diákokat és pedagógusokat segíti a tantermen kívüli tanulás támogatásával, az olvasásfejlesztés, a digitális szövegértés, a könyvtárhasználat és információkeresés, szövegértésfejlesztés négyes célkitűzése mentén.
Az én könyvtáram program célja, hogy skandináv mintára a könyvtárak kreatív, ismeretszerzési, kulturális és közösségépítő szintérként legyenek részei a gyerekek és fiatalok mindennapjainak.
A „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” EFOP -3.3.3-VEKOP/16-2016-00001 számú projekt Az én könyvtáram programrésze az Európai Unió támogatásával valósul meg.