Jól vizsgázott a WEBBeteg
A közelmúltban arra kértük regisztrált felhasználóinkat, hogy mondják el véleményüket és elvárásaikat az oldallal, valamint az egészségügyi témákkal kapcsolatban. Online kérdőívünket összesen 1532-en töltötték ki. A WEBBeteg-et a tartalom, megjelenés, felépítés, hitelesség, naprakészség, érthetőség és hasznosság szempontjai alapján a látogatók 4,32-re "osztályozták" egy képzeletbeli ötös skálán.
A kérdőívet visszaküldők átlagos életkora 44 év volt, a nemek arányát tekintve 81 százalékban hölgyek osztották meg velünk véleményüket. A válaszadók valamivel több, mint fele szenved valamilyen krónikus betegségben.
Hatvanöt százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem csak abban az esetben keresi fel a WEBBeteg oldalát, ha konkrét egészségügyi problémája van, hiszen folyamatosan érdeklődik az egészségügyi hírek iránt.
A válaszok 30 százaléka a budapesti régióból érkezett, míg 33 százalékban képviseltette magát a kelet-magyarországi régió, a nyugati országrész 25 százalékával szemben.
A beérkezett értékelések 7 százalékát tette ki a külföldi látogatók véleménye. A külföldi válaszok jellemzően Szlovákiában és Romániából érkeztek.
Értékelés és javaslatok
A WEBBeteg leggyakrabban használt funkció közül a legtöbben a betegségekkel kapcsolatos információkat említették 93 százalék, míg a népszerűségi lista második helyén az orvos válaszol rovat végzett 73 százalékkal.
Az életmóddal, életvezetési tanácsokkal kapcsolatos információk végeztek a lista harmadik helyén. Több mint a megkérdezettek fele említette a teszteket és kalkulátorokat, mint általa leggyakrabban használt funkciót.
A felhasználók javaslatai is követték a fent említett „sikerlistát”: legtöbben több betegségleírást és tájékoztatót szeretnének olvasni a portálon (62 százalék), a látogatók majdnem fele említette, hogy még több hírt és érdekességet szeretne olvasni az életmódról, szexuális életről, emberi kapcsolatokról. Sokan említették, hogy még több orvosi ábrát és videót szeretnének látni a WEBBetegen.
A WEBBeteg-et a tartalom, megjelenés, felépítés, hitelesség, naprakészség, érthetőség és hasznosság szempontjai alapján a látogatók 4,32-re "osztályozták" egy képzeletbeli ötös skálán.
A legjobb értéket az érthetőség szempontja kapta, míg a leggyengébb átlag is csak 4,11 lett. Az osztályozás szempontjai közül az átlagon felül végzett még a hasznosság és a hitelesség.
Végezetül álljon itt néhány felhasználói vélemény
- "Köszönjük, hogy vannak és betegközpontúságukkal segítenek jobban megismerni a tüneteket és a gyógymódokat."
- "A lehetőségekhez mérten több publikációt a betegségek gyógyításában elért új felfedezésekről és alkalmazásokról."
- "Gratulálok a szerkesztőknek és az orvosoknak a lelkiismeretes munkához."
- "Az oldal szerkesztőinek üzenem, hogy köszönöm az orvos válaszol rovatot, mert egy valóban hozzáértő orvostól kaphattam hiteles és valóban részletes információt. Köszönöm!"
- "Egy betegség leírásánál mellékelhetnének több színes képet, vagy grafikát esetleg röntgen felvétel, a jobb megértés érdekében."
A megkérdezettek 25 százaléka írt valamilyen üzenetet, összesen 484 féle üzenet érkezett a weblap szerkesztőihez és orvosaihoz.
Körülbelül 10-15 százalékra tehető azok aránya, akik a részletesebb (betegség, gyógyszer stb.) leírást szeretnének olvasni, illetve akik az ‘Orvos válaszol’ rovat gyorsaságát, pontosságát kifogásolták.
Ugyanakkor számos olyan újdonságot és ötletet tartalmaz a lista, melynek megvalósításával még hasznosabb, kényelmesebben használható lenne az oldal.
Célunk a felméréssel a látogatói igények és javaslatok pontos feltérképezése volt, így a hasznos ötleteket reményeink szerint mihamarabb be tudjuk építeni a portál mindennapjaiba.
(WEBBeteg)