A lézeres látásjavító műtétek piacát elemzi az idei Top30 kiadvány
A szemészeti elváltozások, fénytörési hibák élete során szinte mindenkit érintenek. A lézeres látásjavítás biztonságos műtéti eljárás a rövid- és távollátás korrekciójára, évente mintegy 8000 ilyen beavatkozást végeznek. A TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadvány idei vezető anyaga a lézeres látásjavító műtétek piacát elemzi.
A TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadvány célja, hogy átfogóan bemutassa a nagyközönségnek és a szakmának a magyar magánegészségügyet, rálátást adjon az aktuális trendekre, a változások hátterére és azokra a döntéshozó emberekre, akik a folyamatokat irányítják. A kiadványban idén a lézeres látásjavító beavatkozások piaci helyzetét vizsgálták meg.
Lézeres látásjavítás: árak, márkák és döntési motivációk
A lézeres látásjavító beavatkozások kizárólag magánfinanszírozásban érhetőek el. A magánegészségügy egyéb áraihoz viszonyítva a látásunkat jutányos áron javíthatjuk a hazai klinikákon, az egy szemre elérhető legkedvezőbb árú lézeres szemműtét 159 ezer forintba kerül. A felső áraknál nagyobb a szórás, több piaci szereplő nem megy 375 ezer forint fölé, a jelenlegi legmagasabb ár 487 ezer forint, egy szemre számítva. Az árbevételi adatok alapján négy fővárosi vállalkozás uralja a hazai piacot.
Lengyel Lívia egészségügyi közgazdász, a Top30 kiadvány főszerkesztője rávilágított: „Magyarországon a rendszerváltás után, a kilencvenes években, a magánegészségügyben viszonylag korán megjelent a lézeres látásjavítás és az első, erre specializálódott magánintézmény. Budapesten 5-6 nagy márka versenyez a páciensekért, bár a piaci koncentráció már évekkel ezelőtt előrehaladott, összesen négy nagy szolgáltatóhoz mennek éleslátásért a betegek.”
A kiadvány szerkesztőinek nyári kutatásai alapján kiderült, hogy hazánkban is főként a látás javítása, a szemüveg, illetve kontaktlencse elhagyása a vezető ok a páciensek műtéti döntésében. A nemzetközi kutatásokhoz hasonlóan jelentős motiváció a jobb életminőségre való törekvés (70%), a könnyebb munkavégzés, az egyszerűbb sport és szabadidős aktivitások iránti vágy.
A páciensek keresési trendjei, valamint az online tér kommunikációs versenye alapján a lézeres szemészeti beavatkozások hazai piaca kompetitív, a fővárosban különösen érzékelhető a verseny. A kérdőíves felmérésből kiderült, hogy már a műtéti helyszín felkeresése előtt, az online beszerzett információk alapján döntenek a páciensek, erre utal, hogy a válaszadók 82%-a mindössze egy szemészeti magánklinikát keresett fel, ahol a műtét is történt.
A műtéti helyszín kiválasztásánál a két döntő tényező a páciens által beszerzett információ (73%), valamint a klinika híre (55%). Minden negyedik válaszadó számára fontos a biztonság, az ár és a klinika által alkalmazott innovatív technológia. A műtéttel kapcsolatos információk elsődleges forrása maga a klinika tájékoztatása (64%), amit a Facebook-csoportokban és az ismerősöktől szerzett információk követnek (36-36%).
Idén is jön a TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben
A TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben című kiadvány tartalmazza azon személyek - kórházigazgatók, orvosok, szakértők, egészségpolitikusok - listáját, akik a legnagyobb hatással bírnak a szektorra. A 30 fős lista publikálása mellett idén is megvizsgálja a szektor legégetőbb kérdéseit: hogyan képesek a páciensek megfizetni a magánellátást; hogyan kezeli a magánegészségügy a krónikus munkaerőhiányt.
A TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadvány bemutatója 2024. november 8-án, pénteken, 9 órától lesz a Magyar Tudományos Akadémián, a Nagy Magánpraxisnapon.