Téma: Reklám

A gyógyszerreklámozás törvényi feltételei

WEBBeteg - Simon Béla - 2022.04.13. 08:34
A gyógyszergyártás iparszerűvé válását és a kereskedelem gyakorlatát tekintve, megfelelő szakismerettel nem rendelkező személyek vásárolják a gyógyszereket, éppen ezért elengedhetetlen követelmény, hogy a gyógyszerek...

Dr. Bittner Nóra: Nem volt célunk a gyógyult betegek támadása

WEBBeteg - Tóth András, újságíró - 2017.01.25. 09:14
Többen az önerőből felfedezett, immár sikeresen gyógyult személyek támadásának vélték a Magyar Rákellenes Liga idei kampányfilmjét, annak figyelemfelkeltő tartalmát. A kisfilm időközben lekerült a szervezet honlapjáról....

Harc a tisztességtelen egészségügyi reklámok ellen

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró - 2013.04.04. 09:41
Az elmúlt évtized egyre liberálisabb gondolkodásmódja, a Versenyhivatal és az Európai Unió nyomása miatt 2006-ban megváltozott a Magyar Orvosi Kamara etikai kódexének hirdetési etikára vonatkozó szabályozása. Az új...
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő...
A dohányreklámok valóban arra sarkallják a tinédzsereket, hogy rágyújtsanak, állítják egy új tanulmány szerzői, és szeretnék elérni, hogy betiltsák az ilyen hirdetéseket.
Reklámszakemberek találták ki csupán azt a hír, hogy a sok SMS-küldés megbetegít. A beszámolóban megnevezett új betegségek, az "SMS-mámor" vagy a "poszt-SMS stressz szindróma" ugyanis nem létezik.
"A dohányipar nagyon tudatosan épít a fiatalokat megszólító (reklám)elemekre" - mutatott rá Ralf Kremer, a DAK betegségmegelőzési szakértője.

A méregtelenítőszerek többsége humbug

Független Hírügynökség - 2009.01.05. 14:30
Brit kutatók tanulmányt tettek közzé arról, hogy az agyonreklámozott méregtelenítők túlnyomó többsége fabatkát sem ér.