Egy magyar nő a föld körül!
A BLOG LEÍRÁSA
Koczka Terézia, a 60 éves budapesti vezetői coach élete legnagyobb kihívásával néz szembe: a Clipper Round the World Yacht Race elnevezésű vitorlásverseny résztvevőjeként egy 70 lábas, vadonatúj yacht matróza lesz a 2013-14-es Föld körüli futam során. A 40.000 tengeri mérföldes verseny 11 hónapig tart majd.
Látogatás: 74119 alkalommal
A blogban írottak nem képezik a WEBBeteg orvosi tartalmának részét, azok igazság-, és valóságtartalmáért portálunk felelősséget nem vállal.
Szingapur - Qingdao szakasz
Szingapur – Qingdao közötti szakasz. Észak-Észak-Keleti, az előrejelzés szerint 20-45 csomós erősségű, végig széllel szembeni vitorlázásra készültünk…
Összepakoltam
Honap
reggel
6
órakor
itt
a
taxi
értem
–
irány
Perth,
a
repülőtér,
ahonnan
a
Qantas
ausztrál
légitársaság
járatával
egy
majdnem
6
órás
repülőút
után
Szingapúrban
csatlakozom
a
Jamaica
Get
All
Right
csapatához.
Örülök
is
és
kicsit
aggódom
is,
hiszen
8
hete
nem
voltam
hajón
–
gondolom,
kezdhetem
elölről
a
hozzászokást.
Szerettem
itt
lenni.
Hála
a
barátaimnak,
úgy
élhettem,
mint
a
helyiek:
ezt
elsősorban
annak
köszönhettem,
hogy
volt
otthonom
mind
a
három
városban,
ahol
több
hetet
töltöttem.
Amikor megtörténik a kiszámíthatatlan
Az Albany-Sydney szakaszon, Tamániától délre az egyik éjszakai viharban megsérült a szegycsontom, mert egy nagy hullám nekicsapott az egyik csörlőnek.
Az esetet követően Sydney-ben elvégzett röntgen törést mutatott ki, az orvos 6 hét pihenést rendelt el. A következmények számomra szomorúak voltak: bármennyire ls szerettem volna, nem indulhattam a Sydney-Hobart versenyen, és legkorábban Szingapurban csatlakozhattam csak a csapatomhoz.
Kenyeret sütök!
Ez
új
szokásom
lett
nekem
és
azonnal
el
is
híresültem
ebbéli
tehetségemben.
Itt
sokszemközt
bevallom,
előfordult
már
korábban
ez
velem
földi
körülmények
között
is,
hogy
napi
gyakorlatom
let
volna,
az
nem
állja
meg
a
helyét.
Ám
mint
tudjuk,
szeretem
a
kihívásokat,
meg
konyhaszolgálatos
is
voltam,
nem
volt
mit
tenni,
belevágtam.
Albany-Sydney
Albany-ban
már
a
start
izgalmasra
sikeredett,
mivel
két
hajó,
a
PSP
és
a
Great
Britain
ütközött
még
a
startvonalon
áthaladás
előtt.
A
PSP
sérült
komolyabban:
az
egyik
kormányállás
és
a
hajókorlát
gyakorlatilag
lebontódott.
A
GB
elvesztette
az
orrsudarát,
de
ők
már
az
ütközés
után
röviddel
úgy
nyilatkoztak,
hogy
ennek
hiányában
is
folytatják
a
versenyt
(ugye
maximum
nem
használják
a
spinnaker,
de
az
igazat
megvallva,
így
utólag
már
tudjuk,
hogy
nem
sok
alkalmunk
volt
használni).
Mindkét
hajó
visszament
a
kikötőbe,
a
PSP
két
nappal
később
indult.
Tegnap
(december
18.)
óta
ismert
az
ügyben
összehívott
független
nemzetközi
versenybizottság
döntése
az
üggyel
kapcsolatban:
a
GB-t
ezen
a
szakaszon
utólag
kizárták
a
versenyből
(nulla
pontot
kapott),
a
PSP-nek
8.3
pontot
jóváírtak,
így
0.3
ponttal
vezet
a
GB
előtt.
A
Clipper
Ventures
Ltd.
is
tart
vizsgálatot
az
ugyben:
döntésüket
mára
igérték
nyilvánosságra
hozni.
Városok, emberek
Amikor
elhatároztam,
hogy
egy
vitorlásversenyen
veszek
részt,
ami
történetesen
megkerüli
a
Földet,
nem
gondoltam,
hogy
a
fedélzettől
távol
töltött
idő
legalább
olyan
érdekes
lesz,
mint
a
hajózás
maga.
Indulás
előtt
egyáltalán
nem
volt
időm
tervet
készíteni
például
–
szégyenkezve
vallom
be,
hogy
lila
gőzöm
sem
volt
(ez
kis
tulzás,
de
lényegében
igaz),
mi
az,
amit
meg
szeretnék
tapasztalni,
nézni
azokban
az
országokban,
városokban,
ahol
kikötünk
az
út
során.
Ehhez
még
hozzáadódik
zsigeri
irtózásom
attól,
hogy
túristaként
viselkedjek
valahol
–
nem
könnyű.
Úgyhogy
most
úgy
gondoltam,
hogy
bármennyi
időm
lesz
is
egy
városban,
azt
azzal
fogom
tölteni,
hogy
megismerkedem
helyi
emberekkel
és
segítségükkel
megkísérlem
valamennyire
megérteni
az
életük
körülményeit.
És
persze
elmenni
a
helyi
kocsmákba,
piacokra,
eldugott
utcákat
megtalálni,
sokat
beszélgetni,
zenét
hallgatni.
Indulás Sydney-be!
Valahol Albany és Sydney között vagyunk, mintegy 700 mérföldre Sydney-től, a 41 szélességi foktól kicsit délre. Ébredezek a délutáni alvásból este fele…
7 körül, amikor mindenkit a fedélzetre hívnak – ezúttal semmi dráma -, csak sok kéz munkájára van szükség. Odakint ömlik az eső, a szél erőssége 35-45 csomó között, a hajó olyan 13 csomóval megy éppen.
Albany - érkezés
Három
és
fél
hét
kemény
munka
után
November
27-én
reggel
kilenckor
érkeztünk
Albany-ba.
A
mintegy
30
ezer
lakosú
kicsi
városka
arról
hires,
hogy
ide
érkeztek
az
első
angol
telepesek
az
1700-as
évek
elején.
Talán
elképzelhető
a
térkép
alapján
az
a
fantasztikus
természeti
környezet,
ami
körülveszi:
homokos
tengerpart,
számtalan
védett
öböl,
gyönyörű
virágok
és
bozót,
hatalmas
fenyőfélének
kinéző
fák,
ápolt
kertek
kerítés
nélkül,
és
végül,
de
nem
utolsó
sorban,
végtelenül
kedves
emberek.
Az
itt
töltött
6
nap
alatt
hármat
tölthettem
a
hajótól
távol,
és
megszámlálhatatlan
embermesém
keletkezett
–
remélem,
egyszer
megírom
majd
őket,
erre
most
nemigen
van
idő.
A
jólétünkről
egy
maréknyi
önkéntes
gondoskodott:
érkezesünk
napján
reggelivel
fogadtak
bennünket
(steak
+
saláta,
sör
–
nem
vicc,
és
persze
pont
ez
kellett).
Dülöngő
lépteim
miatt
az
általuk
működtetett
klubépületben
dolgozó
velem
egykorú
emberek
számára
feledhetetlennek
tűntek:
többek
között
egy
vacsorameghívást
eredményeztek
az
egyik
családhoz.
Fahéja csiga reggelire... túl az első viharon
Csak azért említésre méltó, mert november 11-én a Déli óceánon, mintegy 1500 mérföldnyire Cape Town-tól szervíroztam a Jamaica fedélzetén – otthon, az elmúlt huszon egynehány évben ilyentájt javában készülődöm a Márton-napi libasült előállítására, most ez jutott helyette.
Ez is csak azért, mert az időjárás kegyes volt hozzám: egyetlen napra nem állt tótágast minden a hajókonyhában.
Déli-óceán - 20 méteres hullámokon lovagolunk!
Jól vagyok, bár a hetet betegséggel kezdtem: romlott kajától valószínüleg. Belázasodtam, hasmenésem volt és folymatosan hánytam, amitől nem tudtam enni. Annyi erőm sem volt, mint egy légynek.
Mindez a déli óceánon, ami tényleg olyan kemény, amilyen a híre: 20 méteres hullámok, hideg, nedves és nagyon változékony.