Egy magyar nő a föld körül!
A BLOG LEÍRÁSA
Koczka Terézia, a 60 éves budapesti vezetői coach élete legnagyobb kihívásával néz szembe: a Clipper Round the World Yacht Race elnevezésű vitorlásverseny résztvevőjeként egy 70 lábas, vadonatúj yacht matróza lesz a 2013-14-es Föld körüli futam során. A 40.000 tengeri mérföldes verseny 11 hónapig tart majd.
Látogatás: 74116 alkalommal
A blogban írottak nem képezik a WEBBeteg orvosi tartalmának részét, azok igazság-, és valóságtartalmáért portálunk felelősséget nem vállal.
Stand by me / Állj mellém
Kedves Barátaim, így a kalandom vége felé közeledvén újra szeretném megosztani veletek a személyes vonatkozású céljaimon túli elhatározásomat: szeretnék összegyűjteni 120 millió Ft-ot egy olyan oktatási program számára, amely 2009-ben indult és mára már bizonyította, hogy az általános iskolás gyerekek oktatásában alkalmazott eltérő megközelítésnek köszönhetően sikerrel veszik az akadályokat azok a gyerekek is, akiknek – családjaik nehéz körülményei miatt - egyébként nem sok esélye lenne erre.
Személyes érintettségem miatt (egy igen kicsi faluban születtem, szüleim, iskolám és tanáraim támogatása nélkül egészen biztosan másféle élet várt volna rám) gondolom, hogy teljes szívemmel én egy olyan kezdeményezért tudok támogatni, ami jelentős váltpzást hoz létre nehéz sorsú gyermekek életében.
Derry - Den Helder rövidvágta
Amikor előszörre rontunk el valamit, az hagyján – lehet azzal vigasztalódni, hogy viszont megtanultuk a leckét.
New York
Utoljára 2011. októberében jártam a városban, ahol én már nem tudok turista lenni (vagy legalábbis nem nagyon), mert a kipipálandó helyeket tulajdonképpen már láttam. A változása viszont nagyon érdekes volt.
Át az Atlanti-óceánon
Nagyon
érdekes
verseny
volt
:)
Ahogy
a
végéhez
közeledünk,
egyre
inkább
a
versenytaktika
az,
ami
megkülönbözteti
a
hajókat:
már
nem
a
vitorlacserére
szánt
idő
lefaragásával
vagyunk
elfoglalva,
mert
az
már
megy,
mint
a
karikacsapás.
Nemigen
követünk
el
hibákat
és
belül
vagyunk
a
magunk
számára
felállított
időkereteken.
Na
de
ha
a
versenystratégia
kerül
szóba,
akkor
nem
vagyunk
nagyon
büszkék
magunkra
–
és
akkor
nagyon
óvatosan
fogalmaztam.
Az
mindenesetre
bizakodásra
ad
okot,
hogy
mindig
többes
számban
beszélünk
a
megtanult,
vagy
megtanulandó
leckékről
:)
Jamaica 2.
A Clipper Ventures Ltd. hajói mára – ahogy ezt én látom – igen hatékony reklámhordozói a szponzoráló cégnek, országnak, régiónak.
A mi hajónk szponzora a Jamaikai Idegenforgalmi Hivatal (Jamaican Turist Board), az elmúlt év októberében kezdett kampányát tette hangsúlyossá és láthatóvá azáltal, hogy kampányuk szlogenje lett a hajónk neve: „Jamaica Get All Right”.
Jamaica 1.
Ricsiék tegnap reggel elmentek – 2 nap alatt kb. 4 óránk volt együtt.
De hogy az elején kezdjem a történetet:
San Francisco – amikor egy álom teljesül
Már három napja itt vagyok. Lassan magamhoz térek a kimerültségből.
Megpróbálom leírni, milyen volt San Franciscoba érni – vannak kétségeim, hogy képes leszek rá.
Kitérőből sosem elég…
Gondolom
ezért
ejtettük
útba
Qingdao
felé
utoljára
még
Taiwant
is
:)
Viccet
félretéve:
még
egyszer
meg
kellett
tankolnunk,
hogy
elég
legyen
a
végcélig.
Most
be
kell
érje
a
kedves
olvasó
a
puszta
szöveggel,
mivel
sajnos
fényképekkel
nem
tudok
szolgálni
a
rendkivüli
körülmények
miatt
(tilos
volt
fényképezni
ugyanis).
Node
sorjában…
A
kiszemelt
átmeneti
megálló
egy,
a
sziget
legdélebbi
csücskén
lévő
Hengchun
Twp
közelében
lévő
halászkikötő
(sosem
tudom
meg,
mi
ez
a
Twp)
–
ahol
annyira
mindennapinak
számít
egy
70
lábas
vitorlás,
hogy
a
kikötőbe
érkezésünkkor
azonnal
megjelentek
a
VÁM
és
a
határőrség
egyesített
erői,
elzárva
hermetikusan
a
kikötőből
kivezető
utat.
Rövid
úton
kiderült,
hogy
dízel
itt
ugyan
nincsen,
de
a
közeli
város
üzemanyagtöltő
állomásáról
kannákban
ideszállítható
–
segítenek.
Hong Kong
Hong Kong-ra ugy fogok gondolni, mint ahol voltam is meg nem is...
Mint már irtam ehelyt, a Szingapur-Qingdao versenyt kevéssel indulasunk után fel kellett adnunk egy kulcsfontosságu alkatrész meghibásodása miatt.
Kota Kinabalun - Itt és most!
A világ egyik legszebb tengerpartján ülök, továbbindulásunk nem tudom hányadszorra elhalasztva előre nem látott fennforgások miatt, az ötcsillagos szálloda medencéje melletti bárt kineveztem irodának a wifi miatt (van ugyanis), a papírforma szerint nem kellene itt lennem, de mégis itt vagyok – unhatnám, bosszanthatna, izgulhatnék a jövő miatt, ehelyett élvezem az egészet (és nem a körülmények miatt, ezt sietek leszögezni) – hogy is van ez?